Znajdź równowagę i odzyskaj energię

GRAFIK

POD CIŚNIENIEM 

Poniedziałek

 7:00-8:15
Hatha joga
dla poczatkujących

Wtorek

 7:00 – 8:15
Ashtanga w stylu Mysore

 7:00 – 8:15
SIECHNICE

Hatha joga dla 

poczatkujących

Środa

 7:00-8:15
Hatha joga
grupa ogólna

 21:00-22:00
Vinjasa
grupa ogólna

Czwartek

 7:00-8:15
Hatha joga

grupa ogólna

 8:30-9:45
Vinjasa gr.ogólna

Piątek

 8:30 – 9:45
Ashtanga w stylu Mysore

 18:30-19:45
Gentle Vinjasa

Sb/Nd

9:00-10:15

Vinjasa- panel brzuch ( sobota- na zapisy )

Vinjasa- panel pośladki (niedziela- na zapisy)

20:00-21:15 

Yin yoga (niedziela)

grupa ogólna

23.04- Sobota , zajęcia Vinjasa odwołane

Zapisy na weekendowe zajęcia zbieramy na Whatsapp Bizness pod nr. 576-981-808

  • Zajęcia Mysore przeznaczone są dla każdego rodzaju poziomu zaawansowania , uczymy tradycyjnie , biorąc pod uwagę indywidualne potrzeby praktykującego staramy się przystosować każda nową osobę według jej obecnych  możliwości fizycznych.
  • Siechnice – ul. Kwiatkowskiego 24 bud.3LP
  • Pod Ciśnieniem – 1 piętro sala 35
  • Zajecia Gentle Vinjasa – dla osób poczatkujących
  • W zajęciach mogą uczestniczyć osoby, które posiadają ważny karnet lub wnoszą jednorazową opłatę przed zajęciami. Karnet jest ważny przez 30 dni od dnia udziału w pierwszych zajęciach.
  • Zajęcia indywidualne po wcześniejszym ustaleniu terminu z nauczycielem – 150 zł
  • Płatność na miejscu gotówką

     

     

     

    Ashtanga yoga

    Ashtanga Yoga – informacje dla osób  początkujących

    Ashtanga yoga jest wymagającą metodą ,aby rozwinąć stabilną i bezpieczną praktykę należy praktykować kilka razy w tygodniu;Początkowo zaleca  sie 2-3 razy w tygodniu.

    Ważne jest budowanie praktyki przez  dłuższy czas  , po którym  stopniowo  dodawane są kolejno  asany;

    • wszystkie zajęcia w stylu Mysore są odpowiednie dla osób początkujących.
    • prosimy osoby początkujące o wcześniejszą rejestracje e-mail
    • minimum 1,5 godz. przed zajęciami nie powinno się spożywać żadnych posiłków aby wyłączyć działanie  układu  trawiennego
    • zaleca się wzięcie przed zajęciami ciepłego prysznica lub kąpieli po to aby wpłynąć na ocieplenie układu mięśniowego i aby wesprzeć proces detoksykacji, który jest wywoływany przez pocenie się w trakcie praktyki, aby nie zakłócać tych procesów , odczekaj z kąpielą przynajmniej godzinę po praktyce.
    • przynieś ze sobą ręcznik i zabierz swoja mate( jeżeli ja posiadasz, w innym wypadku na miejscu są szkolne)
    • jeśli masz jakieś pytania dotyczące praktyki (asan/ćwiczeń) lub trudności wynikające  z wszelkiego rodzaju zmian ,które na początku są nietypowe – porozmawiaj z nauczycielem  ( stare obrażenia lub blokady mogą pojawić sie ponownie pod wpływem regularnej praktyki).

     

    Ashtanga Yoga to wymagająca praktyka która pozwala praktykującemu rozwijać swój największy potencjał zarowno na poziomie fizjologicznym, psychologicznym jak i duchowym . Siła , wytrzymałość i pot to jej wyjątkowe aspekty, dzięki którym ciało staje sie bardziej wzmocnione , elastyczne i zrelaksowane , mysli stają bardziej przejrzyste, a poprzez głębokie odpuszczenie jestesmy w stanie uwolnić sie od wszystkiego co nas rozprasza.

    Ashtanga yoga charakteryzuje sie ustalonymi sekwencjami ćwiczeń (asan) tzw. „serie”. Każda seria składa się z kolejnych asan, w ramach których każda pojedyncza pozycja przygotowuje nas do następnej. Pierwsza seria „Primary Series” (w sanskrycie „Yoga Chikitsa”) yoga therapy – oznacza terapia jogą , Jest przeznaczona do wzmocnienia ciała i układu nerwowego oraz wspomagania procesów leczenia . Druga seria, „Intermediate ” (Nadi Shodana), oczyszcza system nerwowy i jest jednocześnie bardzo energetyczna co oznacza ze wpływa na nasze emocje – otwiera kanały energetyczne . „Advanced Series A, B” są przeznaczone dla bardzo zaawansowanych uczniów i wymagają wysokiego poziomu siły i sprawności. Konieczne są lata regularnej praktyki.

    Śri K. Patthabi Jois (zmarły w maju 2009 r.) był najwyższym uznanym autorytetem w dziedzinie Ashtangi Yogi którą na nowo odkrył, rozwinął oraz praktykował ze swoim guru Krishnamacharya (1888-1989 wielkiej sławy Yogi oraz uzdrowicielem ), a w 1948 roku założył Ashtanga Yoga Research Institut w Mysore (Indie). Na początku lat 70- tych Sri K. Patthabi Jois i jego syn Manju Jois zostali zaproszeni przez swoich entuzjastycznych uczniów do USA co spowodowało rozkwit Ashtangi Yogi w świecie. Manju Jois pozostał w USA i od tego czasu nieprzerwanie uczy jeżdżąc po całym świecie co nas niezwykle raduje ponieważ daje to nam możliwość uczenia się od źródła.

     

     

     

    Mysore

     

    W naszej szkole nauczamy Ashtanga Yoga w tradycji Sri K. Patthabi Jois
    (Mysore / India). Nauka w stylu Mysore oznacza indiwidualną praktykę Ashtangi niezależnie od naszego poziomu rozwoju. Na zajęciach Mysore wykonuje się samodzielnie sekwencje asan ułożone przez Sri K. Pattabhi Joisa, w tempie dostosowanym do rytmu swojego oddechu. W praktyce obowiązuje zawsze ta sama kolejność asan, natomiast zakres i stopień zaawansowania wykonywanej sekwencji może ulec zmianie.

    Mając doświadczenie i kwalifikacje w nauczaniu, zapewniamy każdemu uczniowi pogłębienie jego indywidualnej praktyki, zarowno na poziomie fizycznym jak
    i mentalnym. Nacisk kładziony jest na indywidualne wsparcie każdego ucznia, tak aby każdy mógł ćwiczyć Ashtanga Yoge niezależnie od wcześniejszej wiedzy
    i fizycznych wymagań.Początkujący są tak samo mile widziani jak zaawansowani uczniowie.

    HATHA JOGA

     

     

    Hatha joga to bardzo znana i stara tradycja indyjskiej jogi , obejmujacą  wszystkie jej odmiany ukierunkowane na cwiczenia fizyczne i oddechowe.

    Cechą  hatha jogi sa jej trzy najwazniejsze elementy – asana , krija i pranajama ; jest uważana  za najstarszą formę ćwiczen psychofizycznych.

    Joga to całościowy, ponadczasowy i praktyczny hinduski system wychowawczo- higieniczno-leczniczy, który współcześnie utożsamiany jest z promocją zdrowia [1,2]. Z kolei pozycje ćwiczeniowe zwane asanamito tzw. hatha joga, które są łączone z kontrolą oddechu – pranajamą. Ćwiczenia fizyczne jogi rozwijają nie tylko ciało, ale rozszerzają także zdolności mentalne i duchowe, a przede wszystkim redukują stres i uruchamiają zasoby do radzenia sobie z obciążeniami codziennego życia.osoby ćwiczące jogę podnoszą nie tylko swą sprawność fizyczną, ale i intelektualną (koncentracja uwagi), oraz emocjonalną (redukcja stresów, dystans do problemów i korzystanie z posiadanych zasobów).

    Hatha joga znajduje coraz większą grupę zwolenników, propagatorów na gruncie polskim częściej w profilaktyce niż w terapii.Zasadniczym celem hatha jogi jest dążenie do uzyskania i zachowania najwyższej sprawności fizycznej organizmu. Ten sam kierunek dążeń można dostrzec w wychowaniufizycznym, które jest zamierzoną i świadomą działalnością względem osobowości człowieka.

    Jak pisze Osiński „(…) efektem tych działań jest wytworzenie właściwego zespołu postaw i nastawień wobec kultury fizycznej, co związane jest z przekazywaniem wiadomości, kształtowaniem zdolności motorycznych, umiejętności i wydolności a także oddziaływaniem na proces posturogenezy. Wszystkie wymienione kategorie wyznaczają zachowanie człowieka względem jego fizycznej postaci, równocześnie będąc elementem zabiegów, które mają na celu dbałość o kondycję fizyczną i psychiczną”

    VINJASA

    Vinjasa jest swietną opcją dla osób początkujących ponieważ wystawia cię, na wiele podstawowych pozycji , zapewniając ogólny  przegląd asan .

    w związku z dużą powtarzalnością póz jest bardziej przystępna dla osob początkujących  oraz barwna i ciekawa w przejściach

    Chociaż każda lekcja moze byc inna to łączy je aspekt synchronizacji ruchu z oddechem i  wejscia w tradycyjne odmiany pozycji jogi.

    Zajęcia moga różnic się szybkością i intensywnością;

    niektore moga byc szybsze i bardziej dynamiczne inne lagodniejsze i  wolniejsze ;

    Dla całkowicie początkujących osób najlepiej  byłoby zacząć od lekcji Gentle Vinjasa aby zbudować mocną podstawę  a nastepnie przejsc  do dynamiczniejszych lekcji które wymagają  silnego centrum oraz scentralizowanego pionu.

    Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest min.6-miesieczne doswiadczenie w praktyce jogi ( niezależnie od metody)

    Osoby typowo początkujące czyli takie, które nigdy nie praktykowały jogi oraz osoby nieaktywne fizycznie nie będą  wpuszczane na zajecia .

     

    JOGA DLA DZIECI

    Serdecznie zapraszamy  na zajecia dla dzieci

    Joga jest jednym z nielicznych zajęć dodatkowych, które wpływa nie tylko na poprawę aktywności fizycznej. Jest to jedna ze skutecznych dróg, aby wychować zdrowe i szczęśliwe dziecko. Świadomość swojego ciała i próba uczenia się koncentracji to idealny sposób na budowę własnego ja. Podczas zajęć, dziecko uczy się ćwiczeń w grupie, nawiązywania relacji z rówieśnikami a także, dzięki naprawdę dobrej zabawie – poznaje czym jest spokój i wyciszenie i jakie przynoszą korzyści.  Na zajęciach ogólnorozwojowych, jakimi może być joga dla dzieci, przykłady ćwiczeń są pokazywane i objaśniane bezpośrednio przez nauczyciela, który zwykle zaczyna  od najprostszych pozycji – asan, żeby z biegiem czasu, sukcesywnie przechodzić do bardziej skomplikowanych. Atmosfera zabawy i niewymuszonej aktywności, pozwala dzieciom na szczerą radość z jogi i chęć podejmowania kolejnych wyzwań.

    zalety :

    • Poprawę kondycji fizycznej i wzmocnienie mięśni ciała – poprawę elastyczności

    Joga dla dzieci może być doskonałym sposobem na naukę i poprawę postawy ciała. Jest wskazana dla wszystkich dzieci, które zmagają się z wadami postawy. Ćwiczenia z jogi, rozpoczęte już w wieku kilku – kilkunastu lat, w dorosłym życiu wpłyną na uniknięcie kłopotów z kręgosłupem.

    • Naukę cierpliwości i koncentracji

    Jako jedyny ze sportów, joga wykracza poza granicę aktywności fizycznej i dotyka sfery duchowej. Joga dla dzieci uczy je skupienia i cierpliwości. Systematyczne podejmowanie prób przyjęcia odpowiedniej pozycji, uczy dziecko, że cierpliwość i skupienie popłacają.

    • Dążenie do wyciszenia i spokoju

    Specjalnie dopasowane ćwiczenia jogi dla dzieci, są znacznie bardziej dynamiczne i absorbujące od tradycyjnych. Jednakże dzięki pozytywnemu zmęczeniu i oddaniu się zabawie podczas zajęć, dziecko może zrozumieć różnicę między entuzjazmem i wyciszeniem. Co lepsze – może mu się to bardzo spodobać. Wiele dzieci, po zajęciach jest spokojniejsze i bardziej skoncentrowane.

    • Naukę tolerancji i akceptacji różnic

    Podczas zajęć, dziecko może dostrzec różnice w zachowaniach i sprawności innych dzieci w grupie. Widząc, że nie każdy jest równy, ale dzięki systematycznej pracy może osiągnąć ten sam poziom co pozostali – dziecko  otrzymuje cenną życiową lekcję.

    Dołącz teraz!

    Zapraszamy do dołączenia do naszej grupy uczniów, aby pogłębiając praktykę podczas zajęć jak i również warsztatów stacjonarnych oraz wyjazdowych. Mamy nadzieję że poprzez praktykę odnajdziecie wewnętrzna harmonię, stabilność ciała i umysłu oraz pozytywne nastawienie w obliczu zawirowań i obowiązków codzienności.

    Dołącz do nas na facebook'u, śledź nasze dwa profile i bądź zawsze na bieżąco.

    Wszystkie Prawa Zastrzeżone © 2019 domyogi.pl - projekt i realizacja - www.strona-internetowa.com